Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Den blbec nebo jenom blbec?

Hledání ztraceného pasu, pláč, křik a pak taky řev ? ? ? ?  ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Naše dlouho plánovaná cesta do Spojených států neodstartovala ničím jiným než ztraceným pasem a s tím spojenou ‚lehkou‘ hysterií. Večer před odletem, v neděli, jsem zmobilizovala celou budovu Českého rozhlasu, Ministerstvo vnitra i zahraničí, široké příbuzenstvo i jednotku rychlého nasazení, aby se moje propustka do země svobody našla. A ona se našla, v kabelce. Nikoho z mých příbuzných tato epizoda ani trochu nepřekvapila, ale mě takové věci stále zaráží.

Víte, v naší rodině platím za blbce. Za černou ovci, bílou vránu, růžovýho králíčka, říkejte tomu, jak chcete, ale zkrátka za blbce. Otec s oblibou vypráví, jak si mě kdysi s mámou koupili v bazaru a ještě za mě dostali zaplaceno. Mladší sestra to kvituje ... ˇ

Na můj vkus se až příliš často zpochybňuje moje inteligence a duševní zdraví a všeobecně jsem svými nejbližšími považována za labilního a velmi prchlivého jedince, se kterým je třeba jednat v rukavičkách, ba nejlíp vůbec („Mami, zavolej jí ty, já nechci, aby na mě zase ječela.“). Kromě toho se nebere vážně ani moje manuální zdatnost, a to ani tehdy, když mám chuť do práce! Dobře, může se stát, že kapsou, kterou jsem zašívala já, propadnou vzápětí všechny uložené předměty, nikdo učený z nebe nespad, ale nemá větší hodnotu to, že jsem to dělala s láskou? Nebo aby se mi otec, který si jindy drží dekórům, smál, když vezmu do ruky hrábě? A máma si mě fotila za záclonou? Příště si ty psí hovna seberte sami!

Majetky mi nepůjčuje už vůbec nikdo. Kdybyste se zeptali mejch rodičů, řekli by vám, že za mě je škoda utrácet těžce vydělaný peníze. Nejradši by mi dali telefon z kokosu a místo počítače kuličkový počítadlo. Auto mi radši vůbec nepůjčujou: „Jó, řídíš dobře, ale auto ti nepučim.“ Jako bych všechny ty škrábance od sloupů, sloupků a popelnic mohla udělat sama! Vždyť to by se ani nedalo stihnout!

Takže já jsem každýmu pro smích, i když máma řiká, že na tom neni nic k smíchu, že je to spíš k pláči. Jenže já jsem vážení diplomovaná! Já jsem magistra Turazová a nejsem pro srandu holubům. (Už rok se domáhám změny na zvonku, přesto, že doma už nebydlim. Ale jen ať lidi vědi!). (...tak prej se řiká pro srandu králíkům. )

Možná občas trochu zazmatkuju, ale kdo ne? No řekněte, kolikrát se vám stalo, že jste k doktorovi přišli o tejden pozdějc? Že jste se na relaxační masáž hnali s jazykem na vestě v 5 ráno, protože by vám už propadl dárkovej poukaz? Že jste omylem letěli s gramem mařky v kapse? Že jste s tim gramem mařky letěli omylem i zpátky? Nebo že jste uřvaný obraceli byt naruby, abyste našli pas a vůbec někam mohli letět? Že ste uřvaný s nudlí u nosu a děravejma silonkama letěli na vlak, abyste stihli poslední bakalářskou zkoušku, která se nekoná zejtra, ale dneska? Že jste uřvaný na lanovce se čtvrtym svařákem v ruce řešili, jak se dostanete do práce, protože neni neděle 1. ledna, jak jste si mysleli, ale už pondělí 2.? Že jste se omylem sestěhovali do jedný ložnice s Turkem? Poslali mail o šéfovi, kterej by rozhodně neměl číst, samotnýmu šéfovi? Sešrotovali dvě auta a sedm romských spoluobčanů jednou ranou, protože jste v autoškole chyběli na kapitolu křižovatky? Volali v 26 letech neustále mámě s dotazy: „… a mamí, nevíš, kde je tohle? Nevíš, kdy jsem se objednávala k tomu zubaři? Nevíš, co mám dělat, když jsem tam zapomněla dát kypřící prášek? A nemáš náhodou kladivo a majzlík?“

 

No… Poprvé jsem se na sebe podívala trochu s odstupem a asi na tom něco bude. Babička řiká, že jsem v pohodě, ale moje babi pije víno už před obědem a všecko si musí psát do deníčku, protože jinak by ani nevěděla, co je dneska za den. Babička je mi v rodině nejvíc podobná osoba. Zašla jsem si teda radši k doktorce ujistit se, jestli u mě nepropukla předčasná demence (to nekecam). Ale ukázalo se, že doktorka je na 'jejich' straně - myslí si, že jsem blbec - dala mi bombónek a poslala mě domu.

P.S. Asi to bude těžko k uvěření, ale během toho, co jsme psala tenhle článek, jsem skončila na autobusový zastávce někde v Horní Dolní. Vyhodil mě na ní řidič, kterej na mě očividně už nějakou dobu hulákal, že jsme na konečný. A nejenom, že jsem přejela zastávku, jsem v úplně jinym městě. Bezva.

P.S. Babi, jestli to čteš, tak já si nemyslim, že seš dementní. To jenom já.

P.S. A nejhorší je, že v práci začínaj něco tušit, ale o tom až příště...

https://www.youtube.com/watch?v=DTHXP79AW-E

Milí rodičové, jistě poznáváte moji skvělou práci s kolečkem. Začněte na 2:04.

 

 

Autor: Barbora Turazová | čtvrtek 5.3.2020 12:19 | karma článku: 28,87 | přečteno: 2393x
  • Další články autora

Barbora Turazová

Alena v říši divů

Zápisky z kreténteny aneb jak jsem přežila 365 dnů natvrdo. (Pozn. návod na přežití nečekejte)???????

17.1.2022 v 8:54 | Karma: 34,94 | Přečteno: 7757x | Diskuse| Osobní

Barbora Turazová

Treasure Hunt v centru Londýna aneb kterak jsem málem dosáhla duchovní svobody

Tady máte zase trošku bezpointního plkání o tom, jak jsem se vzbudila v cele předbežnýho zadržení, málem jsem se skamarádila s Tomem Cruisem a tak. Klasika. Cheers

20.8.2020 v 15:00 | Karma: 23,33 | Přečteno: 881x | Diskuse| Osobní

Barbora Turazová

Den nezávislosti a pak taky ty další dny

Přečtěte svým dětem pohádku o krásné princezně, vypadávání z oken a mazání zad cukrářskou stěrkou. Nebo víte co, radši jim to číst nedávejte.

30.7.2020 v 11:52 | Karma: 25,98 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Osobní

Barbora Turazová

Zpátky k rodičům

Z ozdravovny do ústavu pro duševně choré a dost možná ještě dál aneb Honzíkova cesta pro dospělé ? ? ? ? ? ?

9.7.2020 v 13:30 | Karma: 28,25 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Osobní

Barbora Turazová

...a Bůh stvořil ženu ANEB příběhy obyčejného šílenství

Lev Nikolajevič Tolstoj kdysi řekl: „Je těžké milovat ženu a současně dělat něco rozumného.“ Já bych si dovolila tenhle citát lehce poupravit: „Je těžké být ženou a současně dělat něco rozumného.“ A po rozchodu to platí dvojnásob.

11.6.2020 v 11:46 | Karma: 24,65 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5610x
Tury na túře www.turynature.cz

Jmenuju se Bára a po svym tátovi jsem kromě křivýho chrupu a spánkovejch atak na gauči podědila i přezdívku Tury. Vždycky jsem chtěla bejt zubařkou, takže když jsem se pak v patnácti rozhodovala, co dál dělat, sociální vědy pro mě byly jasná volba. Pracuju pro jedno veřejnoprávní médium a přivydělávám si tim, že píšu, co mě napadne. Zatim. Protože toho psaní nemám v životě dost, píšu taky osobní blog, za kterej mi ale, nevim proč, nikdo neplatí. Přitom je to víceúčelový umělecký produkt! Můj blog by se totiž dal rozdělit na tři poloviny. Chápu, že někomu by to mohlo činit obtíže, ale mně matika nikdy moc nešla, a tak s tím nemám vůbec žádnej problém. (Taky proto o mě stomatologická komora zrovna nestála). Z poloviny je to (cestovní) deník, z druhý půlky je to cestovatelskej průvodce a ze třetí mi supluje ordinaci u terapeuta. Pokud hledáte trochu toho rozptýlení a sem tam nějakou srandu, tak jste tu správně. Ale jestli chcete větší výpovědní hodnotu, navést v mapě, anebo předepsat Neurol, tak vás varuju. Něco by se u mě v lékárničce sice našlo, ale …

Jo a ve zbylym čase venčim Itala a chodim s buldokem. Někdy obráceně. Díky výše zmíněným mám často o čem psát, ale o témata se hravě postará i moje rodina, cizí lidi na ulici, případě prostý obsah mého vlastního mozku. A baví mě to.

Seznam rubrik